Fashion at work, yep or nope? Guide to office clothing

Am tot auzit, de la o vreme incoace, in stanga si in dreapta replica…”Nu are niciun sens sa stric hainele bune la birou. Asa ca ma-mbrac normal, si asa nu petrec mai mult de 8 ore pe zi acolo.”. Oh my… dar 8/24 e un procent destul de mare, daca ma intrebati pe mine! Asa ca…luati acest post ca pe un manifest la adresa camasii albe (eventual si satenate, Doamne Dumnezeule!), la pantofii cu “baretuta” si la clasica, vechea, obisnuita fusta neagra. Evident, totul fara accesorii,  si cu o poseta in care ai putea sa indesi cu usurinta tot orasul in care locuiesti.

Incerc sa-mi creez si sa va creez o imagine asupra cum ar trebui sa ne imbracam la job. Daca esti una dintre norocoasele care nu are uniforma standard, sau cerinte precum cea a nu purta bijuterii sau machiaj, urmareste-ma sa vedem impreuna cum as alege eu cateva tinute. Un pic pauza si rewind…nu am devenit nici stilist peste noapte si mai mult ca sigur ca nici nu o voi face… Dar cu toate astea tind sa cred ca am niste principii vestimentare destul de bine batute in cuie… Nu am o limita la ce port, dar stiu sigur ce NU pot purta!

Revenind: Am o alergie serioasa la camasile albe satenate, la camasile albe cu maneca scurta si eventual si niste volanase la manecute… Deci…protest! Imi plac camasile albe, dar din cu totul alte materiale, precum un in calitativ, imi plac camasile albe, dar cu totul alt model: lejere, feminine… Cele care pocnesc pe noi (si nu din motive de kilograme!), nu sunt deloc estetice! Am creat un

colaj cu poze de pe Pinterest, cu camasi care imi plac si care s-ar potrivi din multe puncte de vedere in multe situatii.

1111

Ca sa nu o mai lungesc, am sa va spun cum ar trebui sa ne imbracam la birou, din punctul meu de vedere. Ca sa fie pe intelesul tuturor imaginea creata de mine am sa fac o lista cu ceea ce consider eu ca ar trebui sa aiba fiecare dintre noi in garderoba, pentru a le putea folosi si mixa cu usurinta pentru outfit-uri de birou.

Deci…TOTAL DE ACORD CU:

Doua camasi albe. Doua. Hai, maxim 3! Si niciuna dintre ele cu maneca scurta.

-Niste jeansi cu talie inalta, pentru zilele casual, care eventual nu cer prea multa interactiune cu publicul.

-O pereche de pantaloni de stofa, negri, eventual deasupra gleznei. Oh, so classy!

Sacouri! Aici ai optiuni, cate vrei…Insa eu cred ca doua sacouri negre sunt suficiente! Dar de ce sa nu ai si un sacou burgundy, corai, verde? Poate fi singurul tau accent de culoare!

-Doua trei perechi de pantaloni colorati: galbeni, rosii, albastri, roz pal, your choice!Din nou,accent de culoare, las-o moarta cu matchy match!

Topuri si bluze cu maneca lunga! Aici ai voie, desigur, sa ai mai mult de doua-trei!Nu o suta, bineinteles, dar poti avea un numar rezonabil! Ai grija ca materialele sa fie bune, cusaturile sa fie bine lucrate, iar topurile sa aiba un decolteu absolut decent, ca sa nu cazi in extrema cealalta. Inutil de mentionat ca trebuie sa ai si topuri in culori uni, si topuri in culori mai aprinse (nu pentru neonuri, rozuri puternice, etc).

Fuste: oh, frumoasele si femininele fuste!Din start exclud varianta mini a acestora, si tind sa o exclud si pe cea maxi, din minimele mele cunostinte. Deci ramanem la midi:iarna: stofa, etc, vara, merg si vaporoase. Daca topul de sus este uni, sunt de acord in totalitate cu o fusta colorata.

Genti: mi se pare ca orice femeie ar trebui sa detina doua posete de piele de marime medie: una maro si una neagra. In rest, la libere alegere:se potrivesc perfect ca accente de culoare posetele mici, in culori tari. Knock yourself out!

Si acum, cu siguranta partea mea preferata...PANTOFII! Cu precadere, minunatii stilettos! Negri, nude, rosii, fa-ti de cap! Daca nu poti purta tocuri, te dor picioarele sau efectiv nu iti place pantofii cu toc, atunci apeleaza la mocasini, balerini. Daca este iarna, o cizma clasica, neagra, din piele, rezolva multe!

UN MARE NU:

PANTOFII CU BARETA-Este posibil sa fie ceva personal si sa nu fie totusi atat de urati pe cat mi se par mie!

Camasile/fustele/bluzele/orice satenat. Nu, nu, nu. Satenul nu merge nici la nunti, daramite la job!

Toc de 12 cm– Pastreaza-l pentru club, aniversarea prietenei tale, sau o cina romantica in oras.

Fustele mini- Idem cu ceea ce am scris la pantofii cu toc de 12 cm.

Gentile plic– Iarasi un mare nu.

Colierele foarte masive, cerceii tipatori, bijuterii statement in general.

In loc de concluzie: Am inceput in forta sezonul toamna iarna, purtati cu incredere palarii din fetru, pulovere condimentate cu o curelusa subtire pentru a va marca talia, fuste midi, paltoane baby blue… Why not?!

 Viata e prea scurta ca sa ne imbracam urat si sa tragem primul pulover plictisitor din dulap! 😦 Multumesc si blogului Gabi Urda care m-a invatat multe multe lucruri frumoase! 

Sper ca v-a placut si acest post si feedback-ul vostru va fi la fel ca si pana acum: minunat!

6 thoughts on “Fashion at work, yep or nope? Guide to office clothing

  1. Și vara ce porți? Tricou? Maiou? Exagerezi cu denumirea de ghid a articolului ăsta. Sunt pur și simplu gusturile tale. Ghidul asta e posibil să fie valabil în profesiile cu un cod vestimentar extrem de strict. În România nu știu care sunt astfel de profesii.

    • Buna Oana! Multumesc pt.comentariu! Sa stii ca m-am gandit si eu daca sa las asa titlul, dar l-am lasat pana la urma! Am mentionat cred ca in 2 locuri ca este doar parerea mea, si nu sunt nici stilist nici nu am studii in domeniu (desi frumos ar mai fi fost!:)) ) Eu cred ca exista situatii de genul acesta in Ro, exemplele sunt multe, chiar din familie, prieteni sau persoane cunoscute! Multumesc pentru opinia ta, in orice caz. Imbratisari si o seara placuta!

Leave a comment