BUY JUST WHAT YOU NEED

Hey lovelies,

Long time, no see! What a shame!

Citind un post al Gabrielei de la Pentru dive de pe Facebook (aici), mi-a venit o idee de postare. Ea povesteste despre cum oricate haine, produse de machiaj ai avea, tot aceleasi produse preferate le vei folosi si purta pana la uzarea si efectiv momentul in care nu mai pot fi purtate sau folosite (ruptura, uzura, termen de expirare depasit). Pana acum cativa ani (vreo 2, cred), as fi cumparat orice, oricat, de oriunde. Sa-mi placa si ajungea in cos si ulterior la casa de marcat. Ce conteaza ca era un sacou verde menta (de la Zara, da?) pe care nu l-as purta in viata vietilor mele nicicum, nicicand si niciunde? Ia uite, e redus.

Apoi lucrurile stateau in felul urmator: le purtam o data, hai de doua, de trei si zaceau in dulapuri pana la adanci batraneti. Ale lor, nu ale mele. Urmatorul pas era curatenia printre haine (cam de doua ori pe an) care decurgea asa: haine vechi care chiar aveau o problema (ruptura, uzura, samd), haine nepurtate si fara nicio problema, haine noi noute cu eticheta. Bineinteles, nu le aruncam la gunoi, ci le donam unor oameni care se aflau intr-un impas financiar si nu isi permiteau. Desigur, cele care puteau fi purtate. Cine Dumnezeu mi-ar fi purtat sacoul verde menta pe care nici eu nu l-am purtat?!

Produsele cosmetice: imi vin in cap macar 10 pe care le-am cumparat si le-am urat din suflet, si macar inca alte 10 pe care le-am cumparat si am uitat de ele definitiv, pana mi-am dat seama ca trebuie aruncate, au expirat. Oi fi avand eu multe obsesii, dar asta cu fardurile este cea mai accentuata! In momentul in care desfac un produs, notez in agenda mea: desfacut la x, anul y. Iar cand a expirat, merge la gunoi, cu tot regretul (sau nu), de urgenta! Si cred ca ma aflu totusi printre fericite. 

Ma apuca un soi de nici-nu-stiu-cum-sa-i-zic cand vad fete pe youtube care isi prezinta CAMERA de make-up intr-o ora. Vorbim oare despre un soi de snobism? Sigur, primesc mult si de la diverse brand-uri, dar cand ma gandesc ca sunt fete care si-ar dori macar un ruj sau o mascara ma ia cu nitel tremurat. Cand ma gandesc cate or fi expirate dintre alea, la fel. Cand ma gandesc ca sunt oameni care au o camera de make-up dar nu au vazut niciodata frumusetile lumii asteia sau nu au citit o carte, ma intristez. Va dati seama ca de fapt tot strictul necesar il vom folosi? Va dati seama ca la o intalnire importanta vom folosi tot acel ruj nude care ne da incredere si ne vom indrepta mana tot catre rochia neagra pe-care-am-purtat-o-atunci-cand…?

Nu militez pentru a nu face shopping. Nu militez pentru a nu avea un dressing si 10 perechi de pantofi si 15 genti si 8 truse de farduri. Dar cu limita! Cu un dram de limita si raspundere. V-am facut (si mi-am facut) o lista de 6 (da, 6!) mici tips-uri pentru a cumpara doar ce ai nevoie, sau mai degraba 6 intrebari pe care sa ti le pui inainte de a scoate cardul din portofel.

1. CUMPAR DOAR PENTRU O OCAZIE SAU CHIAR AM NEVOIE? Rochia asta roz o sa o port doar la nunta aceasta sau o mai pot purta si la o seara in oras, si la o cina romantica, si la o intalnire cu x? Daca raspunsul e nu, vei gasi raspunsul corect la tine in garderoba. Sigur, daca ii gasesti si alte utilitati rochiei, go for it. Iar daca este rochia de mireasa, nici nu avem topic de discutie. Buy it and then trash it! Also, FIND THE PERFECT JEANS! Si cumpara 3 perechi. Nu, nu glumesc, mi-am dat seama ca in 2015 e foarte greu sa gasesc niste blugi normali, simpli. Paiete, sclipici, turul foarte jos, etc. Nope!

2. CUM ESTE PIELEA TA? DE CE PRODUSE ARE NEVOIE? Imi vin in cap cel putin 2 motive pentru care nu trebuie sa faci cumparaturi random cu privire la parul tau, la pielea scapului, fetei, corpului tau. Pentru ca nu ti se potrivesc toate!!! Rutina ingrijirii fetei mele arata foarte simplu: demachiere, curatare, exfoliere, hidratare. Nu imi fac masti (decat la salon) sau tratamente de capul meu. Produsele pe care le folosesc pentru par sunt aceleasi, mai schimb din cand in cand (rar), dar doar dupa ce am incercat produsul si mi-a placut.

Nu experimentez bb-creamuri pentru ca am auzit o reclama, nu cumpar fonduri de ten aiurea. Singurele item-uri unde experimentez sunt rujurile. Dar amintiti-va! Si ele expira, asa ca incerc sa am o limita la cumparare.

3. WHAT’S YOUR SIGNATURE PERFUME?

Sigur, suna flatant sa ai 30 de parfumuri pe raft, insa fa un test: dimineata, cand te grabesti foarte tare eventual… pe ce pui mana? Care este acel parfum, primul, dupa care ai intins mana instant ca sa poti iesi mai repede pe usa? Parfumul meu semnatura este Alien, il stiti cu toate, il ador! Il folosesc cred ca de mai bine 3 ani, l-am tot recumparat. Mai am doar trei alte parfumuri in raft: Marc Jacobs, Guerlain si Lancome. But that’s it!

4. INCALTAMINTE

In principiu incerc sa  nu fac rabat de la calitatea incaltamintei, am fost batuta zdravan de cateva perechi de pantofi de-a lungul vietii mele si atunci am inteles cum se face shopping-ul de pantofi. Trebuie sa aiba un calapod bine facut, daca se poate sa fie din piele, piele eco este perfect. Incaltamintea este ceva, care din punctul meu de vedere, merita investitia. Sigur, acei stiletto roz pe care ii ai in dulap din 2013 sunt superbi, dar la ce folos daca nu iti mai plac, nu stii cum sa-i asortezi sau si mai rau, te bat de ai senzatia ca te injunghie cineva repetat in picioare?!

5.SAMPLES. 

Ce imi place enorm, aici in UK, este ca primesti o mostra din ce doresti tu sa incerci: fonduri de ten, creme, alte produse cosmetice, etc. Apelez adeseori la acest lucru, prefer sa testez produsul inainte de a il cumpara in varianta full-size, astfel incat sa evit sa arunc banii pe un produs inutil, care nu imi place sau nu mi se potriveste.

6. Cumpara machiaj de calitate, cu care vei fi multumita.

Sigur, nu am spus ca trebuie sa avem doar un fond de ten, dar nici nu ajuta sa ai 6 din care 4 nu folosesti. Un fond de ten foarte bun, un kit de sprancene si niste rujuri kick-ass sunt ceea ce nu trebuie sa lipseasca niciunei fete, zic eu!

Deci..ce parere aveti? Am dreptate sau nu? Cumparam inutil?

Yours truly,

Cristina

3 thoughts on “BUY JUST WHAT YOU NEED

  1. Ai mare dreptate, suntem cam inconstiente cand vine vorba de shopping (mai ales pe partea de make-up si cosmetice)!eu am incercat in ultimul an sa nu mai cumpar lucruri, doar de dragul de a le cumpara, sa investesc in produse de calitate, cand e cazul, si ma bucur sa spun ca in mare parte am reusit :).interesant articol, chiar mi-a placut!te pup :*

    http://iuliascorner.wordpress.com/

    PS. Felicitari pentru job! cred ca training-ul la urban decay o sa fie o incantare (poate ai timp sa ne mai tii la curent din cand in cand) :).de asemenea, mult succes si cu licenta!

Leave a comment