Worst skin care mistakes I’ve done myself

Buna seara dragile mele,

Cand vine vorba de ingrijirea tenului, indiferent de tipul tenului nostru, trebuie sa avem o rutina bine stabilita, care sa ne indeplineasca nevoile tenului nostru si sa ne ajute sa il pastram luminos, curat si tanar, pe cat posibil. Desigur, imbatranirea tenului (si a noastra, in general), nu poate fi oprita, dar putem imbatrani frumos cu ajutorul produselor bine formulate pentru acest fenomen. Este o greseala sa gandim “uite ce ten urat am, este genetic, asa a vrut mama natura, nu am ce sa fac”. Nu este adevarat! Cu o rutina adecvata orice ten poate fi frumos, ingrijit, salvat de problemele care ne chinuie precum dermatita, acnee, rozacee, samd. Desigur, nu pot vorbi despre dermatita sau rozacee pentru ca nici nu am experimentat nici nu sunt avizata in domeniu, dar pot vorbi despre un fel de acnee, cea pe care am experimentat-o eu: a punctelor albe.

f2dd3937b46b0f9069f204084c8e30f1

De-a lungul timpului am facut multe greseli care s-au vazut pe tenul meu, am facut multe experimente citite pe internet si scrise de o oarecare neavizata care scrie si ea pe site-uri oarecare articole ca si cum ar avea minim un PHD in dermatologie, si greselile acestea s-au vazut pe tenul meu. Cunostintele acumulate m-au ajutat sa inteleg altfel pielea si cum functioneaza, si sa inteleg ce merge pe tenul meu si ce nu. In momentul in care am descoperit-o pe Corina, am intrat in lumea fascinanta a pielii, a produselor bine formulate, a informatiei usor de citit si de accesat.

Deci, ce am facut pe pielea mea si de ce nu e bine:

– Nu am baut destula apa. Sigur, daca bei 3 litri de apa pe zi tenul tau nu o sa scape miraculos de probleme, dar va asigur ca apa are un rol foarte important! Cum poate sa arate un ten pe care nu-l ajuti hidratandu-te daca nu imbacsit, tern si lipsit de viata?

Mi-am pus mainile pe fata. Constant. Am pipait pe rand toate imperfectiunile, de-a lungul zilei am dus permanent mana pe fata, mi-am aplicat fondul de ten cu degetele fara a ma spala pe maini, si asa mai departe. De ce? Cred ca nu este cazul sa explic, mizeria de pe mainile noastre este greu de descris!

-Am stors cosuri. Ca sa invat ulterior ca aplicand tratamentul local potrivit ele trec mult mai repede decat daca pui degetele pe ele si le storci de cele mai multe ori nu pana la capat cauzand infectie. Cosurile nu se storc. Punct. Iar daca insisti, trebuie facut in cabinetul dermatologului/esteticienei, in cel mai steril mod posibil.

Cea mai grava: am aplicat masti “minune”. Mi-e si groaza numai gandindu-ma ce fel de ingrediente au ajuns pe fata mea. De la LAMAIE, la zeama de rosii, zeama de castravete…ce n-am pus, oare?! Ce-i drept nu am pus miere si scortisoara, macar atat, noroc ca n-am dat de ideea asta la timp! De ce? Oricat de tare vi s-ar parea ca lamaia va ajuta, nu este asa! Lamaia si astfel de ingrediente sunt iritante, vi se pare ca va usuca cosurile insa realitatea este cu totul alta, in loc sa reduca productia de sebum (cum scrie pe site-urile ‘avizate’), o face si mai mare! Big no no no!!! Valabil si pentru produsele care au alcool in compozitie!

Legata de cea cu mastile: am facut scruburi ‘minune’. Adica malai, zat de cafea, ba chiar parca si zahar…of! Cand imi aduc aminte imi vine sa plang! Sunt atat de abrazive si de dure…

Am asteptat minuni. De multe ori problemele esunt cauzate de probleme hormonale, probleme care trebuie cautate profund cu ajutorul analizelor de sange, urina, sau orice ar mai fi nevoie. Problemele tenului nu o sa treaca ca prin minune. Nu o sa te trezesti dimineata (oricat ti-ai dori) cu fata perfecta fara ca tu sa fi facut nimic.

Am schimbat produsele cosmetice ca pe sosete. Adica foarte des. Nu asteptam ca produsul sa inceapa sa aiba efect asupra pielii mele, ci il catalogam ca si inutil dupa o perioada foarte scurta de folosire. Ulterior am invatat ca dureaza destul de mult sa apara efectul scontat.

NU AM FOLOSIT PROTECTIE SOLARA. Da, cu litere mari! Abia atunci cand am avut probleme cu tenul si a fost nevoie sa folosesc produse fotorezistente (vezi AHA, BHA, salicilic, etc) am inteles ca nu am voie sa ies din casa fara protectie solara! Acum a devenit rutina! Exista atatea protectii solare colorate, fonduri de ten cu protectie, samd, incat nu exista nicio scuza ca eu sa ies din casa fara protectie! Obisnuiam sa stau pe plaja, la 30 de grade, fara nimic pe fata, brrrrr!!!!

Ce am invatat:

– Sa beau apa.

-Nu mai beau absolut deloc alcool, doar cu vreo mare ocazie si atunci 1 data-2 ori pe an.

-Nu ies din casa fara protectie solara.

-Verific intotdeauna ingredientele produselor pe care le cumpar.

-Am o rutina construita din demachiare, curatare, exfoliere, hidratare.

-Nu mai pun mana pe ten cu exceptia faptului cand ma demachiez/curat pe fata.

-Singurele 2 masti pe care le aplic pe fata sunt cea cu argila (minunata!!) si una cu acid salicilic.

Voi ce greseli ati facut in ingrijirea tenului vostru? Care este produsul vostru “miraculos” pentru ten la care nu ati renunta?

Pupici!

PS: Acest post este facut in colaborare cu Elena, o fata tare-tare-tare draga mie, o gasiti AICI, unde va scrie si ea un post pe aceiasi tema!

Referinte:

Dictionar de ingrediente cosmetice Paula Begoun: AICI

Articole Corina Allan, privitor la folosirea lamaii sau oricarui alt iritant pe ten:  AICI, AICI

Articol Corina Allan privitor la mastile de fata: AICI

Sursa foto: AICI 

12 thoughts on “Worst skin care mistakes I’ve done myself

Leave a Reply

