How to get organized in 2015

Buna draga mea! A venit anul 2015 si deja s-a scurs luna Ianuarie, nu imi vine sa cred! Am fost prinsa in cele doua saptamani din Ianuarie in care ne-am dus acasa, in Romania, in orasul nostru de suflet, acasa! Ne-am ocupat timpul cu intalnirile cu prietenii nostri, cu iesirile in familie, cu fel si fel de activitati de rasfat! A fost o reincarcare de baterii care ne-a prins nu bine, ci foarte bine, dupa tumultul adunat in ultimele luni. Recunosc, mi-a luat ceva sa ma mobilizez sa revin aici, pe blog, alaturi de cititoarele mele, dar nu am uitat sa le citesc pe celelalte fete dragi ale mele care au ramas constante!

Am ales ca in aceasta a doua postare sa va vorbesc despre cum mi-am propus eu sa respect mica lista de rezolutii pe care am creat-o la sfarsitul lui 2014, pe o pagina a jurnalului meu si despre cum am de gand sa ma organizez cu task-urile zilnice: scoala, casa, relatie, mancare, sala, samd. Cred ca acest post va va fi, inainte de toate, util voua, dar si mie, reamintindu-mi constant ca o viata buna este rezultatul unei organizari temeinice a lucrurilor pe care le avem de facut. In alte cuvinte, ceea ce americanii numesc time managementeste secretul! Sa recunoastem, timp avem, doar ca de multe ori nu il valorificam cum se cuvine. Prin urmare, am pregatit mici listute in functie de lucrurile pe care le avem de facut, cu mici tips-uri pentru voi!

ec849854259c4009317b8bc308358fb1

LICEU/UNIVERSITATE/MASTER

Multe dintre voi, ca si mine, sunteti in ultimul an de facultate, aveti licenta pe cap, sau daca nu, cele din liceu, aveti BAC-ul, dar aceste sfaturi de organizare va vor folosi si voua, celor care nu sunteti in an terminal. Inainte de toate: fa o lista cu tot ce ai de facut! La mine la facultate este foarte usor, pentru ca exista pentru fiecare curs o programa a semestrului. Ei bine, noteaza tot! Tot tot tot! Pe o pagina mare, alba, lipeste post-it-uri colorate, cu datele in care ai teste, trebuie sa predai teme, eseuri, lucrari. De asemenea achizitioneaza-ti de la inceput cartile/materialele de curs, crede-ma, iti faci o favoare!

SALA DE SPORT/CURSURI DE …

A se completa punctele cu ce doriti voi: aerobic, zumba, karate, etc. Cert este ca trebuie sa ajungi si pe acolo pentru un bun tonus al corpului dar mai ales a mintii! Spuneti ce vreti voi, dar sportul cu siguranta ajuta la o stare psihica mai buna. Eu, de exemplu, mi-am stabilit sa merg (acum, in prima faza, de 4 ori pe saptamana, deoarece din cauza unor probleme am renuntat aproape 2 luni la sala, inainte mergeam si de 6, cand inca eram in procesul de slabire). De acolo e simplu: merg de 4 ori, deci in ce zile as fi libera? Luni, miercuri, vineri, duminica, sa zicem. Daca te organizezi ok iti dai seama ca stai o ora acolo + timpul pierdut pe drum, care este relativ si depinde de fiecare dintre voi. In principiu cel mai corect este sa ai abonament la o sala pana la care faci maxim 15 minute pe jos, sau ai acces la un mijloc mai rapid de transport

INGRIJIRE PERSONALA Si aici ma refer la masti de par, masti de fata, pentru care adesea nu poti gasi timpul necesar. Spre exemplu, cu o masca de par este indicat sa petreci macar o ora, pe care sa fim seriosi, adesea nu o ai. Dar solutia cea mai simpla, este sa gasesti rapid timpul de aplicare, apoi in ora aceea poti face ce vrei tu: lucrari pentru universitate/job, sa gatesti, sa faci curat…Simplu, nu? Plus ca acum, in anul IV de universitate am invatat niste skill-uri noi, precum sa ma pieptan cu o mana si cu cealalta sa ma spal pe dinti! Haha, cool, nu?

ECONOMII Este foarte important sa reusim sa punem banuti deoparte! Impreuna cu iubitul meu am deschis un cont de economii (atasat cardului original) in care sa punem banuti lunar. Exista si varianta de a nu te putea atinge de banuti sa spunem pentru un an, am fost tentata, recunosc, insa mi-a fost frica de o eventuala situatie urgenta care sa necesite multi bani (spre exemplu una de sanatate, Doamne fereste!), asa ca putem scoate oricand din acel cont, dar mai ales baga, haha! Important este sa decizi pentru ce vrei sa economisesti, ca sa ai o motivatie! Indiferent daca este o vacanta, un curs pe care vrei sa il urmezi dar este scump, un nou aparat foto, samd, vei avea un motiv sa aduni banutii constant! Unde poti economisi? M-am gandit sa va dau si 3 idei:

 PROJECT PANS! Sa spunem ca ai 3 blush-uri recent cumparate! Nu cumpara niciun alt blush pana nu le termini pe acelea! Valabil pentru orice produse de make-up (in termen, desigur), produse de ingrijire ale parului sau ale tenului. –CASEROLA CU MANCARE: Fie ca mergi la scoala sau la munca, de cu o seara inainte, sau chiar in fiecare dimineata, pregateste-ti o salata in caserola, cu un sandwich si o banana sau orice alt fruct. De asemenea ia si sticla cu apa cu tine, nu cumpara alta in fiecare zi! Vei economisi mai mult decat iti dai seama!

-SALES, SALES, SALES! Adevarul gol-golut este ca gasesti haine la reduceri care sunt superbe si la preturi foarte mici! Try Zara, for example!

HEALTHY EATING

Stiu, cand ai o mie de cursuri, un job, vrei sa te si odihnesti, eventual s-ajungi si pe la sala este foarte comod sa iti cumperi o mancare gata facuta, sau un sandwich pe care sa il incalzesti si ai scapat urgent si de foame si a fost si treaba rapida!Dar daca adaugi la timpul de incalzire a unui sandwich inca 3 minute+ satisfactia ca ai mancat sanatos, ai face urgent o salata, ai manca niste humus sau pur si simplu ai fierbe repede niste cartofi dulci!

Ceea ce am vrut sa va demonstrez eu prin acest post, este ca le poti faci pe toate! Desigur, nu cu usurinta, dar se poate!

COMING SOON: Intr-un final am sa fac in acest week-end un post cu outfituri… saptamana aceasta am avut (si inca am, din nefericire) o gripa care m-a tintuit la pat si m-a tinut de la a face multe lucruri importante, precum…a manca! Haha!

Ps: Don’t forget to be awesome!

Cristina

2 thoughts on “How to get organized in 2015

Leave a Reply

