CHRISTMAS SERIES V- THE CHRISTMAS DINNER + TIPS TO STAY SKINNY

Buna seara frumoaselor,

3 zile pana la Craciun, ceea ce inseamna ca mai am 3 zile sa va pregatesc posturile promise.

10449522_872307709488312_2081937563438352603_n

3 zile pana la Craciun, iar eu pun pariu ca deja simti ouale alea umplute pe talia ta, si salata boeuf pe coapse. Asta si plus, ca daca ai facut ca mine, adica ai facut lista de Craciun band un ceai negru cu lapte (dintr-un pahar de vin, sper, it’s so classy!), ti-ai dat seama “Cate am de cumparat!!!”. Bineinteles, tot ce avem in cap acum sunt cadourile, impodobitul bradului, familie, iubit, prieteni si mai putin “Cate kg o sa ma ingras”. Insa cred ca putina prudenta nu strica nimanui!

Parca de rusine, toata saptamana aceasta printre curatenie, cumparat de perdele noi, decorat casa pentru Craciun, am fost zilnic la sala. Presimt ca va urma un festin culinar care nu numai ca nu imi face cinste, insa presimt ca nici macar nu o sa ma simt vinovata, pentru ca “Doar o data pe an este Craciunul….”

Revenind la cina de Craciun: este poate cea mai frumoasa cina din an, cea in care ne reintalnim cu familia sau cu prieteni pe care nu i-am vazut de cine stie cand, pe diverse considerente: distanta, timp… Trebuie pregatita din timp si aranjata cu cea mai mare maiestrie de care putem dovada. Recunoaste, si tu ai luat deja servetele cu motive de Craciun, poate cu fulgi, cu Mos Craciun, sau unele dragute cu reni. Haide, ca nu este un pacat asa de mare!

Sa va zic cum m-am gandit eu sa procedam in acest an, ca la anul sa nu fim noi taiate! Ce spuneti? Listuta mea este scurta si simpla, dar cred ca destul de bine focusata.

1. Ok, inteleg ca nu ai cum sa ajungi la sala. Dar cu siguranta vei gasi 20 de minute moarte sa faci niste abdomene pe o salteluta sau pe covor. Eu am o salteluta, precum cele de yoga (le gasiti in toate magazinele sportive sau pe ebay sub numele de yoga mat). Stiu ca vei spune “Asta e nebuna? E Craciunul!!!”, insa 20 de minute sunt un timp scurt, si totusi va fi foarte bun pentru ceea ce iti doresti tu.

2. Bea apa si nu face abuz de alcool. Norocul meu aici este ca daca beau alcool, beau un pahar de vin rosu, pe care adesea nu reusesc sa il termin. Cand am inceput procesul meu de slabire (63 de kilograme atunci, 46-47 acum), am renuntat complet la alcool si m-am dezobisnuit incat acum nici nu imi mai place. Daca totusi vei bea alcool, limiteaza-te la vin si lasa deoparte lichiorurile de ciocolata, ou, sau astfel de bauturi umplute cu zahar.

3. Exista si mancare sanatoasa de Craciun. Anul acesta, nefiind acasa, am si uitat ca sarmalele exista. Dar daca totusi va este atat de pofta, m-am gandit sa va sugerez niste sarmale care va vor parea mult mai delicioase decat cele clasice, promit. Una dintre variante ar fi sarmalele cu carne de vita foarte slaba, gasiti AICI o reteta foarte buna, sau cele cu ciupercute AICI. O alta idee pe care o voi pune si eu in practica, este sa faceti platouri aratoase cu legume si fructe. Am gasit si doua idei foarte frumoase pe care sa vi le prezint.

enhanced-buzz-21451-1355438508-1enhanced-buzz-29961-1355498635-1

sursa foto; AICI

Sa nu uiti sa adaugi pe platoul tau de aperitive somon, branza slaba, legume, orice alt fel de peste, avocado si mancaruri slabe in calorii. Daca doresti sa adaugi si sunca, alege-o pe cea de curcan sau de pui.

4. Iarna nu e ca vara, dar fructele sunt ca dulciurile, uneori. Doar ca fructele au zaharuri dintr-acelea care plac organismului nostru, asa ca daca iti vine sa mananci 3 briose, alege o banana, sau un ciorchine de strugure, sau de ce nu: mere si portocale, sunt fructele sezonului. De asemenea, decat sa bei un pahar de Cola, fara repede la storcatorul de bucatarie, sau unul de plastic, un fresh de portocale si grapefruit. Yummy!

5. Dupa ora 20.00 adio sarmale si cozonaci. Sa fie regula! Din fericire nu sunt mare fana cozonaci sau prajituri gretoase, iar tot din fericire (pentru ca nici nu imi place), sunt si alergica la nuca.

6. Maioneza nu este prietena noastra. Stiu ca o vei folosi cu incredere si la ouale umplute si la salata boeuf chiar nu te pot judeca! Eu si iubitul meu adoram ouale umplute, am putea manca doar oua umplute pe parcursul Craciunului, insa nu este nevoie sa pui foarte multa maioneza astfel incat sa acoperi in totalitate ouale.

7. Felul principal poate fi transformat cu usurinta intr-unul mai light decat clasicele fripturi de porc. Cum ar fi un curcan umplut cu un mix de legume de care iti place tie: clasic, chinezesc.

8. Nu manca orice cu paine. Stiu ca painea este un element clasic mai ales romanesc, insa chiar nu este nevoie sa o alaturam la orice fel de mancare. O putem inlocui (in cel mai rau caz), cu paine integrala (facuta in casa, as prefera), sau cu muraturi/salata.

Tips-urile mele sunt doar 8, insa sunt convinsa ca odata respectate vor da roade, si vor avea efectul scontat. De altfel, sa nu uitam ca de fapt si de drept, Craciunul este doar pe 25 si 26, asa ca pana in noaptea Anului Nou putem sa o lasam mai moale.

Acesta fiind spuse, va urez un Craciun slab si fara excese. Sper sa va fi fost de folos ponturile mele si astept in sectiunea de comentarii ideile voastre legate de meniul de Sarbatori.

Imbratisari calduroase,

Cristina

4 thoughts on “CHRISTMAS SERIES V- THE CHRISTMAS DINNER + TIPS TO STAY SKINNY

  1. Citesc această postare minunată de Crăciun în timp ce mănânc o feliuţă de şarlotă dietetică. Te înţeleg 100%, şi mă bucur că nu sunt singura nebună care face exerciţii fizice în ziua de Crăciun şi care are grijă la ceea ce mănâncă, fără să plonjeze în castronul cu cârnaţi şi sarmale sau în farfuria cu cozonaci. Sărbători fericite, un Crăciun slăbuţ îţi doresc! 😀

Leave a Reply

