Ce tip de miscare facem si cum alegem ceva sa ni se potriveasca

Frumoaselor,

M-am decis sa va scriu cat de dimineata posibil pe blog pentru a va lasa la dispozitie toata ziua sa cititi noutatile iar eu sa continui cu aceasta zi incarcata… Saptamana, pardon! Curand, in aceasta saptamana voi scrie si partea a III-a din Christmas series, asa ca stay tuned, facem treaba frumoasa in ce a mai ramas din acest an, si si mai si de la anul, cand voi achizitiona propriul meu domeniu!

Am ales sa scriu acest post pentru ca sportul este pasiunea mea. Am inceput ca sa zic fortata cumva de conjuncturi, cand aveam 64 de kilograme si 1.60. Am pasit timida in sala de sport, apoi am inceput incet incet sa particip la cursuri care erau incluse in abonamentul meu: Zumba, Pillates, Ultimate Abs, Body combat, Body attack, etc, care m-au dus cu pasi marunti catre corpul mult visat. Acum am 48 de kilograme, la care ma mentin inca de anul trecut cu foarte mici variatii (+-1 kg). Am reusit chiar si performanta sa ajung la 45 de kilograme, asa cum visam, insa corpul meu a refuzat vehement sa ramana la aceasta greutate, iar lumea din jurul meu sugera ca as fi prea slaba.

Drumul catre silueta pe care mi-am dorit-o a fost unul anevoios, v-am povestit si AICI despre aceasta calatorie, insa la finalul ei, m-am regasit pe mine asa cum mi-am imaginat intotdeauna ca trebuie sa arat. Sigur, mai am mici nemultumiri, probabil ca fiecare dintre voi, insa lucrez in continuare pentru a mentine si -de ce nu-, imbunatati mici aspecte. Asa ca voua, celor care va luptati cu greutatea, dar si voua care doriti sa va mentineti si sa faceti cea mai ieftina investitie in aspectul vostru, va dedic acest post.

Nu conteaza de unde iti iei motivatia. Poate sa fie ca vrei sa arati bine pentru Craciun, ca vrei un abdomen tonifiat vara urmatoare, sau pur si simplu vrei sa iti demonstrezi ca poti, toate functioneaza! Atata timp cat suficient de puternice, si cat o faci pentru TINE. Nu pentru iubitul tau, nu pentru prietenii tai, nu pentru mama ta care iti spune ca esti un pic “pufoasa”de la o vreme incoace. M-am decis sa va prezint cateva variante care sa va bucure pe toate.

467bf4c9a60c848188dabad5b49e15bb

sursa foto

Sala propriu-zisa. 

Antrenament bun, mai ales ca fiecare sala are un instructor (cei mai multi fac asta pentru bani si se vede la ochiul liber, asa ca documentati-va de pe Internet, din alte parti si nu luati de buna chiar tot ce auziti sau vi se recomanda). Mix-ul de cardio si ridicari de greutati (mici, va rog…) este combo-ul perfect pentru a inlocui grasimea cu masa musculara. Daca ati inceput un astfel de antrenament, renuntati la clasicul cantar, pentru ca masa musculara este mai grea decat grasimea, asa ca veti vedea +. Folositi cu incredere centimetrul!

Alergatul

Documentati-va bine inainte sa incepeti, si cumparati un echipament calitativ, mai ales cand vine vorba de incaltaminte, am citit numeroase studii care sugereaza ca alergatul cu echipament nepotrivit afecteaza gleznele/genunchii. Consider totusi ca nu este suficient alergatul, pentru ca alergatul este cardio, iar voi aveti nevoie si de tonifiere.

Zumba

Ei bine, asta e partea mea preferata. Am vazut rezultate rapide si vizibile dupa cateva saptamani (bune, ce-i drept), de Zumba. Acest sport este inspirat din dansurile latino, insa majoritatea instructorilor cu care am lucrat au si melodii noi, contemporane. Daca iti place dansul, este perfect! Nici nu vei simti antrenamentul, promit, vei fi prea ocupata sa fredonezi! Un antrenor bun, dupa parerea mea, este cel care alterneaza playlist-uri si coregrafii, macar la cateva saptamani, pentru nu a iti obisnui corpul cu aceleasi miscari, obligandu-l sa nu mai dea niciun fel de randament. O ora de Zumba ca la carte se spune ca ar arde chiar si 800 de calorii!

Body attack/bodysculpt/tae-bo

Body attack si body sculpt sunt denumirile sub care am gasit antrenamentul numit tae-bo de la noi. Este un antrenament foarte dur, de aceea il recomand persoanelor care au o rezistenta buna si (parerea mea), nu au probleme cu inima,  nu este o gluma! Dar per total un antrenament foarte bun, se pot folosi si greutati, asa ca este cardio si strength deodata! Super!

Ultimate abs

Nu stiu daca in Romania se gaseste acest tip de antrenament in cursurile de la sala, insa este un combo de abdomene dureroase si sfasietoare, timp de 30 de minute. Va spun cu mana pe inima, am scazut glorios de-a lungul saptamanilor in centimetri. Ma risc chiar sa spun ca datorita acestor antrenamente (obisnuiam sa merg de 2 ori pe saptamana) mi-am creat talia care era inexistenta.

Sportul de “sufragerie”

Nu l-am intitulat asa in zeflemea, ii acord un credit mai mare decat credeti voi. Cu siguranta multe dintre voi nu au resursele financiare sau timpul de a ajunge la o sala sau pe mana unui instructor de cursuri, asa ca recurg la video-uri de pe youtube si/sau dvd-uri. Foarte bine! Eu faceam acasa insanity workout cand chiar nu imi permitea timpul. Gandeste-te ca este perfect, faci ceva, te misti!

Pilates

Eu am incercat un curs de pilates la un spa din Spania, cand inca studiam acolo. Nu stiu ce parere aveti, sau daca l-ati incercat, insa pe mine m-a plictisit teribil si nu pot sa zic ca am simtit vreun muschi lucrat.. Auch! Si…niciun pic de muzica, deci am avut timp sa ma gandesc cat de tare ma plictisesc!

Go for challenges

Daca veti cauta 30 arm challenge sau 30 boot challenge sau 30 leg challenge veti gasi niste tabeluri cu provocari pentru 30 de zile. Go for it, se vad rezultate, trust me!

Astazi v-am vorbit despre experienta personala, despre ce am incercat eu, despre cum am alternat antrenamentele. Go for whatever you love! De tine depinde, trebuie sa iti placa, sa devina un mod de viata, ca si cum te obisnuiesti sa iti cureti fata… Nu trebuie sa avem grija doar de suflet, ci si de corp! Stiti cum spun eu? Fitness-ul este cea mai ieftina investitie in tine!

Voi faceti miscare? Ce fel de miscare? De cate ori pe saptamana?

Sper ca v-a placut (si) acest post,

Cristina

5 thoughts on “Ce tip de miscare facem si cum alegem ceva sa ni se potriveasca

  1. Foarte interesanta postarea, zumba este intr-adevar fun si folositoare in acelasi timp. Kangoo ai incercat? Mie mi s-a parut ca da rezultate destul de repede chiar daca e obositor

    • Liv, multumesc pentru comentariu! Nu am incercat Kangoo, am tot amanat si la sala la care sunt eu acum aici in Scotia nu este Kangoo. Sunt convinsa ca este foarte benefic, insa nu pot sa imi dau cu parerea despre ceva ce nu am incercat! Te pup!

  2. Foarte util postul tau, Cristina ! In ceea ce priveste pilatesul sa stii ca mie imi place foarte mult. Acum depinde unde cum si cu cine faci. Pilatesul clasic este intradevar ceva mai static, dar se pune accent pe pozitia corecta a corpului si pe incordarea muschilor potriviti in timpul antrenamentului. Daca este practicat corect sa stii ca se simte. Totusi mie imi place Ultimate Pilates, este un Pilates pe muzica antrenanta si este o ora in care lucrezi fiecare muschiulet din corp.
    Mi-ar place sa ne povestetsti putin si despre alimentatia ta. Ce mananci, ce nu, etc.
    Te pup :*

    http://anamariaben.blogspot.ro

Leave a Reply

