Basic-urile din trusa de make-up

Frumoaso,

Dimineata m-am trezit atat de devreme…Daca aseara am putut profita de ziua care era (inca) libera, uitandu-ma cu iubitul meu la Vocea Romaniei si mi-am permis sa ma culc cu parul ud (vai, ce nefacuta!) si sa-l aranjez astazi, ei bine…astazi a fost…doar devreme. M-am trezit la 7, mi-am aranjat parul si am stors lenesa doua portocale pentru un fresh savuros…Astazi nu mai pot evita saptamana care, ei bine, a inceput. Si are una, doua, trei, patru, cinci, sase zile intregi intregute pentru a ne duce indatoririle la capat…Well…

Azi nu incerc sa scriu un post prin prisma calificarii de make-up artist pe care o detin. Astazi scriu un post din punctul de vedere al unei fete obisnuite, cu un buget mediu de alocat shopping-ului en general. Desigur, atunci cand voi termina facultatea si vom alege impreuna (in cuplu, orice ati spune, deciziile life-saving se iau impreuna si cu simt de raspundere!), voi investi serios intr-o trusa gigant de make-up, doar cu produse profesionale. Nu consider ca jumatatile de masura sunt acceptate in meseria asta. Iar daca (poate), poti alege o mascara nu chiar high-end, nu poti da rateuri cu fondurile de ten, fardurile de ochi, si asa mai departe.

Despre ce este postul acesta de fapt? Despre moderatie! Despre mine incercand a va explica ca nu aveti nevoie de atatea produse cosmetice, unless you’re a make-up artist or an Youtube beauty-guru, right?! Mi-a luat ceva vreme sa inteleg ca ce vedem pe youtube este usor diferit de realitatea cea de zi cu zi, iar fetele acelea, stiti si voi, primesc spre testare cate o linie intreaga, uneori! (Spre exemplu toate nuantele unui fond de ten). That’s business!

Revenind la basic-urile din trusa noastra…

Sa ne intelegem, vorbim despre calitate, nu despre cantitate. Lucrurile din punctul meu de vedere stau in felul urmator:

FACE PRODUCTS- Ai nevoie de doua fonduri de ten si un BB Cream. Unul deschis, unul mai inchis (la unele branduri este posibil sa fie prima si ultima nuanta, dar spre exemplu nu la cele frantuzesti cum este Make-up forever sau Atelier Paris la care ultima nuanta este pentru persoanele de culoare), ca sa le poti combina in functie de anotimp si cat de bronzata/alba este pielea ta. Fii atenta ca cele doua fonduri de ten sa fie acelasi brand, este foarte important, datorita compusilor pe care brand-urile diferite le au (sau uneori chiar si doua produse diferite din acelasi brand). Combinatia ideala mereu iese din acelasi fond de ten, nuante diferite.Cat despre BB Cream..eu chiar le ador! Deja stiti preferatul meu, Bioderma 30 SPF!

Un primer bun si o pudra excelenta. Sigur, nu vei folosi primer-ul zilnic (nu-i vad sensul…), si cel mai probabil nici pudra, insa pentru ocazii speciale merita efortul. Eu prefer primerul de la Benefit, the porefessional, insa am intalnit multe alte produse, chiar si low-end care isi merita banii si isi fac treaba cu succes. Pudra, eu o prefer pe cea translucida. Poate ajuta chiar si cea mai stangace persoana in ale machiajului, pentru ca nu vorbim despre nuante. Cele doua pudre pe care le detin pentru uz personal sunt de la Make-up Forever si Nyx HD.

Doua mascara. Si am sa va explic de ce doua. Desigur, trebuie sa recunosc ca am intrecut masura cumparand mascara, nu inteleg exact de ce…In fine, revenind… Imi place tare mult mascara They’re real, de la Benefit, insa aceasta spre exemplu chiar creaza efectul de gene false, asa cum si sustine ca o va face…Si nu este tocmai potrivita la job, spre exemplu…Iti trebuie si una simpla, naturala, daca iti place de ce nu, una maron…

Un blush, un iluminator si o pudra de contur. Ei bine, ca sa fiu sincera, nu stiu cata lume foloseste, sau mai exact, cata lume are nevoie de o pudra de contur…sau macar de un iluminator. Dar blush-ul este un must! Roziu, piersicuta, spre pruna…Ce simti tu ca te “imbujoreaza” mai frumos! Un strop de blush nu a facut nimanui rau si ridica self-esteem-ul la cote alarmante, promit! Iar pudra de contur iti va sculpta obrajii atat de frumos…Incearca!

Un anticearcan. Daca oboseala, stresul, sau pur si simplu genetica isi spun cuvantul, chiar ai nevoie de un astfel de produs miraculos. Fie alegi sa investesti intr-o paleta, fie intr-un produs singular, cum ar fi Full cover de la MUFE. Foloseste-l cu incredere si cu simtul responsabilitatii. Ai grija, acesta trebuie sa fie cu un ton mai deschis decat fondul tau de ten.

Palete. Stiu, reactia mea cand vad palete, este ceva de genul acesta:

269f51a2ed7848d85f8de97a9c6af597

Acum trecand peste gluma…Doua palete ar trebui sa fie suficiente. Una cu nuante neutre (Eu detin Naked 2 si 3, le ador!!!) si ceva cu glitter, smokey, indraznet. Vezi paletele de la Sleek, excelente preturi!

-Si acum am ajuns la partea mea preferata: buzele! Va reamintesc ca acesta este un post despre basics. Despre cum poti scapa cu putin, clasic, simplu. First of all, you really really I MEAN REALLY need the killer red. Sunt convinsa ca deja fiecare dintre voi si-a gasit rujul rosu care o avantajeaza si care ii vine vorba aceea, nepermis de bine! Apoi ai nevoie de un balsam de buze. Alege-l pe cel care hidrateaza si iti da touch-ul acela natural in caz ca vrei sa il porti si la birou, in oras, la cursuri… Pipereaza colectia cu un roziu-nudiu frumos pentru zilele de Duminica, un gloss pentru zilele sporty si un burgundy pentru palaria aceea chic…

LATER EDIT: La comentariul unei cititoare dragute am sesizat ca am uitat o mini-paletuta pentru conturarea perfecta a sprancenelor, sau de ce nu, un gel (cum este Aqua Brow de la MUFE si pe care eu il ador!) care sa ne contureze frumos si sprancenele si fata. Si cu asta gata!

Adauga in colectia ta cateva oje dragute sau indraznete, produsele tale de ingrijire a pielii preferate, si asa ai scapat frumos, ieftin si totodata mereu aranjata!

Ce parere aveti? Ce am ratat important si demn de adaugat in trusa noastra cea de zi cu zi? 

Va imbratisez,

Cristina

sursa foto: Pinterest.

4 thoughts on “Basic-urile din trusa de make-up

Leave a Reply

