Back to school

Frumoaselor,

Oh,back to school… Desi acum sunt anul 4 de facultate, si nu mai am nevoie de toate caietele, copertile (tineti minte copertile acelea dragute pe care lipeam cate o eticheta cu numele nostru si clasa?), ghiozdanel, penarele… Inca imi place sa imi cumpar caiete dragute, markere colorate si un penar classy.

E o forfota, indiferent in ce oras v-ati afla. Multitudine de uniforme, scolari care sunt la cumparaturi fie cu parintii, fie singuri. Frumos! Good old times! Tocmai de asta, mi-am propus astazi, sa va ajut pe voi, cele care sunteti la liceu, sau, -de ce nu-, facultate, sa va gasiti drumul prin multitudinea de haine de toamna aparute prin magazine, sa alegeti ceea ce este potrivit pentru voi, fara sa faceti un gol inutil in buget.

Toamna fiind,

nu este inca cazul sa ne infofolim, deci putem mixa cu usurinta t-shirt-uri pe care le-am purtat vara asta cu cardigane, fuste cu ciorap, si asa mai departe. Nu-I asa ca va place toamna? Putem purta un ruj burgundy fara sa aratam ciudat, putem sa purtam ankled-boots cu fusta si fara ciorap fara sa aratam ticnite…oh, the perks of autumn!

f4da4d4bf116e231e564aeb56d69b629

Cele dintre voi care sunt la liceu se impart in doua categorii: cele care au uniforma si cele care nu. Postul de astazi este dedicat ambelor categorii. Ca o paranteza, eu nu a trebuit sa port uniforma, insa mi-ar fi placut atat de tare…. Sunt convinsa ca multe dintre voi sunteti la licee foarte bune, de prestigiu, si trebuie sa fie tare frumos sa purtati uniforma, va da un simt de disciplina si apartenenta… Frumos, nu?

31f1cfdae29c396deb234d1c6378dbb7

Cumparaturile de toamna… Ce ne dorim? Sa ne cumparam lucruri frumoase cu un buget rezonabil, corect? Inainte de toate, cel mai important este sa triem garderoba, sa scoatem la inaintare lucrurile pe care le putem folosi toamna asta. Cu un simplu search, gasiti chiar aici in blog, un post numit “Cum ne triem garderoba si DE CE”. Ei bine, a venit unul dintre cele doua momente ale anului in care trebuie sa ne triem garderoba. Alegeti intelept, donati fara regrete ce nu ati purtat niciodata, si pastrati piesele basic, clasice.

Trebuie sa recunosc, inainte mergeam la cumparaturi “fara tinta”, cum le numesc eu, adica plecam de acasa cu ideea ca voi cumpara tot ce imi place, si astfel sfarseam cu piese ba cumparate doar pentru ca erau la reduceri, ba cu piese pe care sfarseam a nu le purta niciodata…si era atat de gresit din doua puncte de vedere: banii pe care ii cheltuiam si o garderoba incarcata care ma facea sa spun mereu “nu am ce purta”. Deci toamna asta facem asa: investim in mai mult in: jeansii perfecti (stii tu, cei care se potrivesc perfect cu forma ta corporala, cei care sunt calitativi, cu cusaturi finisate bine, poate chiar la un prêt usor mai piperat), cizmele perfecte- in opinia mea cizmele perfecte sunt neaparat de piele. Sunt  usor mai scumpe, insa sunt o investitie foarte importanta. Clasic, negru, poate cu niste catarame mici, si cu botul usor rotunjit. P-e-r-f-e-c-t, cum ziceam… Geanta! Geanta trebuie sa fie si ea din piele, iarasi este o investitie pe care, credeti-ma, o veti amortiza cu siguranta. Nu se mai poarta gentile tip “sac”, geanta trebuie sa aiba o forma clara, sa fie incapatoare, si sa fie bine compartimentata. Pulovere: inainte de a va arunca sa cumparati pulovere, verificati cu atentie ce aveti din anii trecuti. Mergeti pe cat posibil pe materiale bune, care sa nu va faca surprize la spalare (oh, cui nu ii place casmirul…). Cardiganele sunt iarasi o investitie foarte buna, sunt atat de versatile, merg purtate classic, cu t-shirt si jeansi, merg cu o fusta, cu o rochie, cu cizme, cu tenisi, cu oxford…. Orice va place! Fustele de stofa sunt si au fost mereu in trend: uni, in carouri, in dungi…orice va place voua! Rochitele din tricot, iarasi…sunt preferatele mele! Iti este departe de a iti fi frig in ele, insa iti dau aerul acela feminin pe care ti-l doresti tu!

Cand vine vorba despre geci si paltoane, eu deja am lectia invatata: paltonul meu este mereu classic: negru sau beige, cu butoni aurii (am invatat de la Gabi Urda– google her IMEDIAT, e GENIALA-, ca atunci cand un sacou, o jacheta, samd, are nasturi care par ieftini, sa ii inlocuim imediat cu unii classy!), iar pe langa asta am la indemana o geaca din fas, cu gluga, de preferat neagra si cambrata, care sa imi tina de cald in zilele foarte friguroase.

Tot de pe blogul Gabi Urda am invatat sa renunt a investi in trendurile sezoniere. Cand am citit postul in care spunea asta,am ras, pentru ca mi-am adus aminte cum, acum cativa ani, mi-am achizitionat de la Zara o fustita din piele intoarsa, camel, cu…franjuri! Da, franjuri, stiu! Ghiciti de cate ori am purtat-o. Va zic eu: fix doua.

Tinand cont ca am acoperit ceea ce vroiam sa va spun voua, celor care nu aveti uniforma, voi trece la voi, cele care trebuie sa purtati uniforma. Stiu, probabil ca o vedeti ca pe un mare dezavantaj… Aveti impresia ca toate fetele arata exact ca voi. Nope, e gresit! Va puteti diferentia prin atatea aspecte, incepand de la coafura (oh, ce frumoase sunt orice fel de fish tails, fish braid, impletituri in general), incaltaminte, ciorapi, etc… Sa o luam pe rand! Fusta de la uniforma de obicei este frumoasa, clasica. Merge oricand cu ankled boots, boots, pantofi tip Oxford, ba chiar daca stii cum sa o asortezi merge si cu tenisi!

Apoi avem ciorapii. Daca inca este cald afara ciorapii pana la genunchi sunt superbi. Ai grija sa fie simpli, mati, uni. Evita funditele sau printurile prea indraznete, nu vrei sa arati usuratic. Cand frigul isi intra in puteri ciorapii mati, grosi, de 120 de deni vor fi prietenii tai cei mai buni. Nu iti plac cei negri simpli, ti se par prea banali? Atunci indrazneste! Alege unii rosii mati sau unii verzi mati…Asorteaza-I cu uniforma!

Nu stiu daca tie, draga cititoare, iti plac brosele…eu le ador si le folosesc cu indrazneala in incercarea de a scoate din anonimat o tinuta plictisitoare…Poti incerca si tu cu sacoul de la uniforma! Poarta una aurie sau argintie, classy sau, de ce nu, una colorata, cu un print dragut. Adu-ti aminte de fetele din Gossip girl, Blair si Serena, care adoptau mereu trucuri pentru a “indulci uniforma…”, de la bentita, pana la genti frumoase, esarfe colorate…

Daca in uniforma ta camasa nu este obligatorie, poarta tricouri polo, din materiale bune, sau topuri uni. Daca este obligatorie o camasa alba, alege-ti un model bine finisat (declar razboi camasilor acelea subtiri, satenate, chelner-style. Punct), cat mai simplu si totodata elegant.

Asa ca…draga cititoare, fie ca acesta este primul sau ultimul sau al doilea tau an de liceu sau facultate… Bucura-te de el! Anii de scoala, cu tot ce vin la pachet, sunt cei mai frumosi…

Imbratisari,

Cristina

 Toate creditele foto merg catre pinterest. All photo credits: pinterest, Blogul Gabi Urda: AICI

4 thoughts on “Back to school

  1. Pingback: Bioderma Sensibio AR BB CREAM 30+ | CRISTINA CIOBA

  2. Foarte bune sfaturi! 🙂
    Din pacate nici eu nu mai incep nicio scoala..desi tare frumos ar fi fost :)) amintiri…amintiri…

    Dintre toate sfaturile cel mai mult imi place: nu investiti in ceva sezonier! so so true 🙂

    te pup!

  3. Pingback: BIODERMA SENSIBIO AR BB CREAM | CRISTINA CIOBA

Leave a Reply

