Cosmetics & wardrobe summer essentials

Dragii mei,

Va aduceti aminte de cantecelul acela usor retardat  cu “Vine vara, bine-mi pare, in gradina am o floare”? Oricum ar fi, vara chiar vine. Sau cel putin face misto cum ca ar veni, in timp ce ploua cu fel si fel de recipiente (in principiu cu galeata), iar eu stau in varful patului (inca am senzatia ca am fost vreo printesa macar in viata anterioara daca nu-n asta) cu ditamai bolul cu capsuni de parca vine sfarsitul lumii si eu nu am apucat sa mananc capsuni. And theeen, it goes this way: capsuni, apa (hidratare, deci), 3 cuvinte pe blog & repeat action. Sunt o lenesa, recunosc, dar doar datorita faptului ca astazi m-am auto-scutit de orice fel de indatorire, cel putin pana luni cand urmeaza marea intoarcere la… (*surle si trambite*) sala de fitness, na!

Daca in privinta garderobei exista diferente (mai mici sau mai mari), de la persoana la persoana (totusi eu sper sa va conving in privinta unor basics care cu siguranta se potrivesc tuturor), in privinta produselor de tip cosmetic sau dermato-cosmetic (sau cel putin a unora dintre ele), veti simti cu siguranta faptul ca nu le-ati folosit, daca nu acum, peste cativa ani, cu siguranta.

Prin urmare, voi imparti acest post in doua, iar astazi voi scrie despre produsele de ingrijire personala pe care TREBUIE sa le ai vara asta.  Voi face  top 5 cele mai importante. Produsele vizate in acest post vor fi doar cele necesare verii (desi ele, evident, pot fi folosite si in alte anotimpuri, ba chiar este indicat)

Number one, the one and only…SUNSCREEN 

Contrar aparentelor, pe principiul “O fi soare, da’nu-l vad io”, chiar daca pare inorat razele reusesc sa patrunda printre nori. Eu personal in perioada aceasta a anului nu ies din casa fara SPF 50 (asta si datorita unor acizi de tip AHA pe care i-am folosit). Stiu, protectia solara este naspa, cah, oribila, nu te bronzezi cum trebuie. Nu sunt de acord nici cu asta, cum nu sunt de altfel de acord nici cu teoria “nu sta la soare, soarele te omoara, faci cancer de piele”. Ok, soarele de astazi pare-se c-a suferit niste oarecare modificari si nu mai este chiar ce ar trebui la soare. Dar eu consider ca folosind o protectie adecvata pe plaja (25-30) putem obtine si un bronz frumos si o oarecare protejare impotriva nemilosului!

Cea de SPF 50 pe care o folosesc eu si imi place este Bioderma photoderm max.  Observ ca online este la pretul de 43 RON, eu am luat-o din farmacie unde a fost 52 RON. Am auzit nenumarate povesti de femei care isi aplicau pe fata autobronzant (NO NO NO!), sau protectie solara destinata corpului (NO NO NO), sau care mergeau zilnic la solar (NO NO NO NO!). Cred cu tarie in faptul ca, la fel ca in toate aspectele vietii, moderatia este cheia succesului. Curand voi trece la un sunscreen cu SPF 20, inca nu m-am gandit daca va fi tot de la Bioderma sau nu.

Protectia solara poate fi colorata, sau nu. Daca nu…trecem la pasul 2.

Number two: BB/CC CREAM. 

Nu are importanta daca preferati BB/CC. Are importanta, de fapt si de drept, textura. Trebuie sa semene mai degraba a crema decat a fond de ten. Din punctul meu de vedere fondul de ten vara este un big DISLIKE si NO NO NO. Si produsele de acest tip pot fi folosite in combinatie cu un primer, sau un produs corector. Eu folosesc un BB de care sunt indragostita de mult: rimmel bb cream.

Number three: crema de zi/ versus noapte.

Si crema de zi trebuie sa aiba in componenta SPF (in general am observat ca au cam 15), eu folosesc tot un produs de la Bioderma, si anume Bioderma Sebium AKN care spre incantarea tenului meu are si acid salicilic 2% in componenta. Singura diferenta, ca si componenta intre crema de zi si crema de noapte, este ca cea de noapte nu are niciun motiv sa aiba SPF.

Number four: autobronzantul.

Ca sa evitam acel big NO NO NO de mai sus, si anume solarul, putem folosi produse (atentie, calitative) care sa nu pateze si sa ne aduca pielea la culoarea dorita de noi, de un bronz frumos, natural. Dupa un research destul de temeinic pe piata acestora, am ajuns la concluzia ca produsele de la Organic Bronze satisfac toate aceste cerinte: calitativ, accesibil, nu pateaza, se mentine. Desigur, pe langa autobronzantul propriu zis se recomanda si niste exfoliante, gel de dus si o manusa speciala pentru aplicare. Produsele pot fi gasite AICI, pe site-ul lor oficial.

Number five: super combo between gel de dus, exfoliant/scrub, balsam de buze, body lotion & body butter.

Sa le luam pe rand. Gelurile mele de dus preferate au fost si vor ramane mereu cele de la Yves Rocher (in special cele cu nuci de macadamia si cafea) si noile geluri de la Burjois par sa fi cucerit baia mea in ultima vreme. Din punct de vedere al exfoliantului si al scrubului, folosesc de mult timp de la the body shop un scrub cu ciocolata (te simti ca-n fabrica de ciocolata a lui Willy Wonka, pe cuvant), insa ador pe buna dreptate beneficiile “scrubului” homemade din zat de cafea (am eu cea mai buna sursa, nu de alta, dar eu nu beau cafea, asa ca primesc zatul la punga…da, din aia de 1 leu!), ulei de masline si ulei de argan. Este absolut genial, si devine briliant daca nu esti tu cea care curata cada!

Balsamurile de buze mi-au placut mereu. Nu insist sa-mi rujez buzele de fiecare data cand ies din casa, asa ca apelez cu incredere la un balsam de buze pentru a nu iesi cu buzele neprotejate din casa. Am multe balsamuri de buze care si-au gasit locul in cutiutele mele, insa am 2 preferate care vor iesi mereu castigatoare: Unul de la the body shop cu unt de cacao (AICI) si un produs de la un brand care mi-e imi este tare drag (Forever living) cu Aloe Vera care este in acelasi timp si reparator (AICI)

Body lotion & body butter

All the way THE BODY SHOP, variantele cu cacao, raspberry, etc. All the way, am spus!

Care sunt produsele voastre fara de care nu puteti?

Cu dragoste,

C

Leave a Reply

